Marktstraat 14

6071JE Swalmen

Bij niet urgente vragen

Stuurt u ons een e-consult

Praktische Informatie

Huisartsen Swalmen

Praktische Informatie

Tekst volgt. 

De assistentes hebben iedere werkdag in de ochtend een spreekuur voor bloedafname. Dit gaat uitsluitend op afspraak. U kunt hiervoor de assistente bellen. 

U kunt met de assistente bellen voor uitslagen tussen 11.30 en 12.00 uur of tussen 14.00 en 16.00 uur 

Recepten apotheek Brouns
Sinds kort is de herhaalreceptenlijn van Apotheek Brouns komen te vervallen.
We krijgen daardoor meer telefoontjes omtrent herhaalrecepten.
De apotheek heeft de volgende opties om de recepten te herhalen
– Patiënt mag zich bij de apotheek aanmelden voor de herhaalmodule
– Patiënt kan zich aanmelden via de digitale app van de apotheek om recepten te kunnen herhalen door middel van DigiD.

De voorkeur is om een van de twee bovenste opties te kiezen. Dit om het aantal telefoontjes bij de assistente en dus de wachtrij te verminderen. Dit kunt u verder regelen met/bij apotheek Brouns.

Er zijn uitzonderingen voor bepaalde recepten die gewoon via de assistente besteld moeten worden:
– slaapmedicatie
– rustgevende medicatie
– (zware) pijnstillers
– antipsychotica

De huisarts autoriseert uw herhaalrecept via digitale weg en blijft daarmee verantwoordelijk voor uw recept(en).

Indien u iets wilt wijzigen in uw medicijngebruik is overleg met de huisarts noodzakelijk. Bespreek uw vragen of wensen met de assistente. U wordt indien nodig door de huisarts teruggebeld.

Indien u een andere apotheek heeft kunt u de assistente vragen om een herhaalrecept of dit via het patiëntenportaal vragen. 

Hebt uw vermoedelijk een blaasontsteking? Heeft u voortdurende aandrang om te plassen, pijn of een branderig gevoel bij het plassen, druk of pijn in de onderbuik, heeft u troebele urine of zit er bloed in de urine?

U kunt een potje (verkrijgbaar bij de assistente) met urine inleveren bij de assistente. Vult u vooraf svp het onderstaande formulier in en lever het in samen met de urine. U kunt meestal dezelfde dag bellen of gebeld worden over de uitslag. In sommige situaties wordt de urine op kweek gezet en volgt de uitslag minimaal 24 uur later.

Voor uitslagen kunt u de assistente bellen tussen 11.30 en 12.00 uur of tussen 14.00 en 16.00 uur.

Voor uitslagen kunt u om half twaalf en na twee uur de assistente bellen. U kunt ook een e-consult indienen om er iets over te vragen.  dit gaat met de KPN zorgmessenger, zie ook hoofdstuk: e-consult.

Na het doen van onderzoek stuurt het ziekenhuis ons meestal  die dag of de volgende dag  de uitslagen. Deze komen dan in de beveiligde mailbox bij ons. Wij hebben dan als praktijk over het algemeen enkele dagen nodig om deze administratief te verwerken, en de huisarts te laten beoordelen, voor de verdere behandeling. De huisartsen werken niet op alle werkdagen, dus daar kan ook een extra dag overheen gaan!

Wij verzoeken u dus om  na enkele dagen na het labonderzoek of het beeldvormende onderzoek zoals foto’s of echo te bellen voor de uitslag. U kunt ook een app sturen in de Zorgmessenger. 

Uitzondering hierbij is als u met de huisarts anders hebt afgesproken. Bijvoorbeeld dat u dezelfde middag kunt bellen of dat de huisarts u belt zodra er een uitslag bekend is. 

Wij realiseren ons dat u de uitslagen zelf snel kunt opzoeken , via mijnlzr.nl.  En dat u daarover dan vragen hebt. Maar ons verzoek is om ons als praktijk even de tijd te geven om een en ander correct af te handelen. 

De praktijkondersteuner somatiek begeleidt patiënten met chronische aandoeningen zoals:

  • Diabetes mellitus
  • Hoge bloeddruk
  • Hoge cholesterol
  • Astma/COPD

De Praktijkondersteuner GGZ begeleidt patiënten met psychische klachten. U kunt denken aan depressie, angststoornissen, relatieproblemen, burn-out. Indien het nodig is verwijst zij hen naar een psycholoog of psychotherapeut.

De assistentes staan u als eerste te woord wanneer u met de praktijk belt. U kunt alleen op afspraak – ook bij hen terecht voor de volgende medische handelingen:

  • Urineonderzoek (bijvoorbeeld indien u twijfelt of u een blaasontsteking heeft)
  • Injecties (vitamine B12, prikpil)
  • Bloeddrukmeting
  • Wondverzorging
  • Hechtingen verwijderen
  • Oren uitspuiten
  • Stikstofbehandeling (wratten aanstippen)
  • Wegen en meten
  • ECG (hartfilmpje)
  • CRP-meting (infectie-test)

Het komt helaas voor dat patienten niet op een afspraak verschijnen. Dat betekent voor ons tijdverlies en in die tijd had iemand anders geholpen kunnen worden.

Kunt u niet komen op uw afspraak bij de huisarts of de praktijkondersteuner, meldt u zich dan minstens 24 uur vooraf telefonisch bij de assistente af. Indien er sprake is van een noodgeval kunt u nog op de dag zelf bellen.

Translate »

Onze WebApp

Door onze WebApp heeft u altijd inzicht in uw eigen medische gegevens: bekijk bloeduitslagen en specialistenbrieven, lees wat uw huisarts u heeft geadviseerd. Daarnaast kunt u herhaalmedicatie bestellen, een afspraak plannen of om een e-mailconsult vragen.

Wij nemen nieuwe patiënten aan

Schrijf u in via het formulier

Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen voor inwoners van Swalmen en omstreken. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail. 

Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken. 

Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.

Uitslagen onderzoek

Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:

  • Laboratoriumuitslagen (overzicht van metingen die uw zorgverlener met u heeft gedeeld)
  • Lichamelijk onderzoek (de diagnostische waarden: bloeddruk, lengte en gewicht)
  • Toegangslogboek (overzicht van wie er inzage heeft in uw medisch dossier)
  • Verslaglegging (per onderwerp de voorlopige conclusie en gemaakte afspraken (E&P regels)
  • Overgevoeligheden en bijzonderheden
  • Mijn documenten (in- en uitgaande correspondentie, bijvoorbeeld verwijsbrieven)
  • Actueel medicatieoverzicht

E-Consult

Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.

Nog geen account?

Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop

Toch liever telefonisch?

Herhaalmedicatie

U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen. Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. 

Dossier inzage

Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.

Gegevensuitwisseling

Hoe werkt het Landelijk Schakelpunt?

Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken. In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.

Heb ik wel een afspraak nodig?

Liever telefonisch?

Herhaalrecept Bestellen

1
Uw gegevens
2
Gegevens Apotheek
3
Medicijnen
4
Last Page
Laten Bezorgen? *
Medicijnen
Call Now Button Ga naar de inhoud