Praktische tips over het aanmelden voor de KPN zormessenger

Zoals u wellicht weet kunt u zich aanmelden voor de KPN Zorgmessenger, via onze website. Dit is een beveiligde app, dus via deze app kunnen veilig medische gegevens en foto's / filmpjes uitgewisseld worden. 

Het aanmelden gaat dus via de website huisartsenswalmen.nl . Via de knop op de website en het invulformulier.  Wij proberen alle aanmeldingen binnen twee werkdagen te verwerken. We sturen dan een uitnodiging voor de KPN Zorgmessenger  met instrukties voor het installeren. U kunt  zelf een wachtwoord bedenken. Advies is om dit wachtwoord goed te onthouden en te bewaren. 

Mogelijk komt deze uitnodiging in een spam map,  dus wees hierop bedacht svp. 

De Zorgmessenger is een app voor op de smartphone, maar met uw inloggegevens (e-mailadres en wachtwoord) kun u ook op een laptop of PC inloggen in de Zorgmessenger. U hoeft maar de KPN zorgmessenger te Googelen. 

Eventueel kan de assistente u ook  direkt uitnodigen, dus rechtstreeks zonder dat u een aanmelding doet via de website , bijvoorbeeld bij wat dringender vragen,  en in overleg met de assistente.  Zij heeft dan uw personalia nodig en uw e-mail adres. 

Wat bij het aanmelden verder van belang is, is te weten dat de KPN Zorgmessenger op basis van uw e-mail adres werkt. Dus 1 email adres betekent 1 account, het is niet mogelijk om verschillende gezinsleden via 1 e-mail ieder hun eigen account te geven. Wel kunt u natuurlijk via uw account vragen over kinderen stellen. 

Mocht u zich dus in het verleden ooit hebben aangemeld met een e-mail adres, dan hebt u dus destijds een keer een uitnodiging gekregen. Het heeft niet veel zin om u opnieuw met hetzelfde e-mail adres aan te melden. We hebben gemerkt dat opnieuw een uitnodiging sturen dan niet lukt! Probeer dan in uw mailbox de eerste uitnodiging terug te vinden!