Recepten
Recepten apotheek Brouns
Sinds kort is de herhaalreceptenlijn van Apotheek Brouns komen te vervallen.
We krijgen daardoor meer telefoontjes omtrent herhaalrecepten.
De apotheek heeft de volgende opties om de recepten te herhalen
- Patiënt mag zich bij de apotheek aanmelden voor de herhaalmodule
- Patiënt kan zich aanmelden via de digitale app van de apotheek om recepten te kunnen herhalen door middel van DigiD.
De voorkeur is om een van de twee bovenste opties te kiezen. Dit om het aantal telefoontjes bij de assistente en dus de wachtrij te verminderen. Dit kunt u verder regelen met/bij apotheek Brouns.
Er zijn uitzonderingen voor bepaalde recepten die gewoon via de assistente besteld moeten worden:
- slaapmedicatie
- rustgevende medicatie
- (zware) pijnstillers
- antipsychotica
De huisarts autoriseert uw herhaalrecept via digitale weg en blijft daarmee verantwoordelijk voor uw recept(en).
Indien u iets wilt wijzigen in uw medicijngebruik is overleg met de huisarts noodzakelijk. Bespreek uw vragen of wensen met de assistente. U wordt indien nodig door de huisarts teruggebeld.
Indien u een andere apotheek heeft kunt u de assistente vragen om een herhaalrecept of dit via onze app, de KPN zorgmessenger, vragen. Zie voor vragen over de app het hoofdstuk E-consult svp.