Uitslagen
Voor uitslagen kunt u om half twaalf en na twee uur de assistente bellen. U kunt ook een e-consult indienen om er iets over te vragen. dit gaat met de KPN zorgmessenger, zie ook hoofdstuk: e-consult.
Na het doen van onderzoek stuurt het ziekenhuis ons meestal die dag of de volgende dag de uitslagen. Deze komen dan in de beveiligde mailbox bij ons. Wij hebben dan als praktijk over het algemeen enkele dagen nodig om deze administratief te verwerken, en de huisarts te laten beoordelen, voor de verdere behandeling. De huisartsen werken niet op alle werkdagen, dus daar kan ook een extra dag overheen gaan!
Wij verzoeken u dus om na enkele dagen na het labonderzoek of het beeldvormende onderzoek zoals foto's of echo te bellen voor de uitslag. U kunt ook een app sturen in de Zorgmessenger.
Uitzondering hierbij is als u met de huisarts anders hebt afgesproken. Bijvoorbeeld dat u dezelfde middag kunt bellen of dat de huisarts u belt zodra er een uitslag bekend is.
Wij realiseren ons dat u de uitslagen zelf snel kunt opzoeken , via mijnlzr.nl. En dat u daarover dan vragen hebt. Maar ons verzoek is om ons als praktijk even de tijd te geven om een en ander correct af te handelen.